اسایش و راحتی امروز حاصل رنج و زحمت دیروز است.(کوروش کبیر)
خانه » پزشکی و سلامت » اخبار پزشکی » چطور 10 سال بیشتر عمر کنیم؟

چطور 10 سال بیشتر عمر کنیم؟

چطور 10 سال بیشتر عمر کنیم؟

یک مطالعه جدید، انتخاب پنج شیوه زندگی سالم را معرفی میکند که می تواند زندگی شما 10 بیشتر طول بکشد.

عادات قابل تشخیص هستند – خوردن یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، دوری از استرس، سیگار نکشیدن و حفظ وزن بدن سالم – اما این مطالعه به دنبال اندازه دقیق که می تواند بر سلامت و طول عمر فرد تاثیر بگذارد.

رژیم غذایی سالم در نظر گرفته می شوند اگر در 40٪ از گروه مطالعه بر اساس نمره شاخص غذا خوردن خود، به طور متوسط ​​نوشیدنی در صورت مصرف نوشیدنی یا کمتر در روز برای زنان، یا دو بار در روز و یا کمتر برای مردان؛ اگر وزن بدن سالم داشته باشد، اگر شاخص توده بدنی بین 18.5 و 24.9 کاهش یابد؛ به طور منظم ورزش کنید اگر آنها حداقل 30 دقیقه در روز فعال بودند و اگر دچار عادت نباشند، سیگار نکشید.

محققان این گروه را تا 34 سال دنبال کردند. در آن زمان، بیش از 42000 نفر مردند. طبق مطالعه، حدود 14،000 از این مرگ و میر ناشی از سرطان بوده و تقریبا 10،700 نفر به علت بیماری قلبی عروقی بوده است.

با این حال، کسانی که پنج عادت سالم را دنبال کردند 74 درصد احتمال مرگ در طی دوره پیگیری کمتر از کسانی بود که هیچکدام از آنها را دنبال نکردند. فراتر از کاهش کلی خطر، آنها 82 درصد کمتر از بیماری های قلبی عروقی و 65 درصد کمتر از مرگ در معرض سرطان هستند.

بر اساس این گزارش، این کاهش خطر در مقایسه با بیش از 10 سال عمر اضافی، جهش بزرگی است.

نتایج به اهمیت تغییرات کوچک اما تاثیر گذار در سلامتی و روالهای روزانه اشاره می کند و به دنبال توصیه های سلامتی که برای سال ها گوش فرا داده اید.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه


استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع امکانپذیر است. این سایت ثبت شده در ستاد ساماندهی وزارت ارشاد اسلامی میباشد و تمام فعالیت های این سایت طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد. - طراحی شده توسط پارس تمز