عزیزانم هنگام نشستن, بزرگان و ریش سپیدان را بر خود مقدم بدانید.(کوروش کبیر)
خانه » پزشکی و سلامت » روانشانسی » راههایی برای خلاص شدن از غم و اندوه

راههایی برای خلاص شدن از غم و اندوه

راههایی برای خلاص شدن از غم و اندوه

هر کس به روشی متفاوت به غم و اندوه پاسخ می دهد. و هر کس روش خود را برای مقابله با غم و اندوه پیدا می کند. در این مطلب راههای برای خلاصی از غم و اندوه جمع آوری شده.

داد زدن و خالی کردن خود

وقتی مادر من سال پیش درگذشت، من 21 ساله بودم و دنیای من را کاملا از بین برد. احساس کردم که در طول روزهای اول و هفته های غم و اندوه من به دام افتاده و خسته شده بودم و در تلاش بودم تا راهی برای آزادی درد که احساس می کردم فکر کنم. در نهایت فقط فریاد زدم. من فقط فریاد می زدم و اما خیلی راحت شدم چون فشارهایی که در داخل من ایجاد شد، در نهایت آزاد شد.

یک لیست از اعمال خوب و شاد

پس از آنکه 20 سال پیش پدرم را بخاطر لوسمی از دست دادم، آرامش را پیدا کردم، آن هم با فهرستی از همه چیزهای خوب که او را خوشحال میکرد . روز بعد از مرگ او نشسته در اتاق خواب تاریک، گریه کردم. اما با نوشتن این لیست، من بر خاطرات بهتر تمرکز کردم. به عنوان مثال، وقتی پدرم در ابتدا تشخیص داده شد، یک دوست خانوادگی ما را به دکتر معرفی کرد. ما در خانه اش شام خوردیم و من دخترم را که سن من بود دیدار کردیم. او بهترین دوست من شد و مرا به شوهر من معرفی کرد! من واقعا بر این باور هستم پدرم هر روز با من بوده است و این خوبی و خیلی بیشتر را فراهم کرده است.

بیان کردن احساسات به اطرافیان و خانواده

وقتی پدرم را به قتل رسید، روزنامه نگاری به من فرصتی داد تا خودم را به پدر و پدرم و مردی که او را کشته بود نشان بدهم. این راهی بودکه من احساساتم را بدون اینکه شناخته بشم به صورت خصوصی به اشتراک بگذارم تا نیازی به ترس و وحشت از قضاوت دیگران برای بیان چیزهایی که گاه زشت، معنی و حتی خود مخرب بودند، نوع افکار من اغلب باقی نمی ماند در حال حاضر و دوست ندارم به اشتراک بگذارم در بعضی موارد، زمانی که احساس غم و اندوه کردم، وقتی نوشتم، وقتی نوشتن را شروع کردم، نوشتن را شروع کردم، و به همین ترتیب متوجه شدم که واقعا چه اتفاقی افتاده است، خشم، تنهایی و یا احساساتی دیگر که من نیاز به گذراندن وقت برای تفکر دارم

، سانتا رزا، کالیفرنیا

ورزش کردن

وقتی دخترم به طور غیرمنتظره فوت کرد، ورزش به عنوان ابزار مؤثر برای درمان غم و اندوه من بود و تمرکز من برای انرژی اضطراب من بود. من قبل از اینکه به دنیا آمدم، در سه گانه با سرعت بالا شرکت کردم و بعد از فوت او، رقابت در یک triathlon دیگر کمک کرد تا بخشی از خودم را بازسازی کنم که احساس کرد که آن هم درگذشت. داشتن اهداف triathlon به من ساختار و قصد آموزش من را داد و رویداد خود را جشن تمام کار سخت من بود. برای خودم ثابت شد که هنوز قوی هستم. همچنین، داشتن هوا در هوای تازه در خارج از احساس بهبودی.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه


استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع امکانپذیر است. این سایت ثبت شده در ستاد ساماندهی وزارت ارشاد اسلامی میباشد و تمام فعالیت های این سایت طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد. - طراحی شده توسط پارس تمز