تمام محبتت را به پای دوستت بریز نه تمام اعتمادت را. (حضرت علی علیه‌السلام)
خانه » عمومی و متفرقه » احکام خارج شدن منی و ترشحات از رحم زنان

احکام خارج شدن منی و ترشحات از رحم زنان

احکام خارج شدن منی و ترشحات از رحم زنان – احکام بانوان

احکام خارج شدن منی و ترشحات از رحم زنان

سلام
ممنون که به سوالات دینی که از هر کسی نمیشه پرسید جواب میدین.
من دختری بیست وسه ساله هستم. متاسفانه اصلا اطلاعات درستی درباره یک سری مسائل جنسی ندارم.و درس تنظیم خانواده هم در دانشکاه نداشتم که باز کمی در این موارد صحبت می کنن….

د.بطور کلی در خیلی از اوقات رطوبتی از من خارج می شود که فکر می کنم ترشحات زنانه باشه.اما مدتی پیش فیلم هایی می دیدم که در حد کمی صحنه داشتند( صحنه های این فیلمها اصلا وارد جزئیات نزدیکی هم نمیشه) ناخوداگاه گاهی به صحنه های فیلم ها فکر می کنم ولی واقعا اصلا اونقدر برام لذت عمیقی نداره.فقط بعضی اوقات که به یه صحنه ای فکر می کنم حس می کنم که رطوبتی از من خارج شده.به رساله رجوع کردم اما مسائل غسل جنابت را بیشتر برای زن و شوهرها توضیح داده . و راستش من نمی دونم اصلا معنی منی چیست! و برای زنان به کار می رود یا نه؟ و اینکه من باید غسل جنابت بکنم؟

خیلی این مسئله درگیرم کرده چون اگه واقعا جنابت باشه که تمام نمازهام خراب شده!
زنان (دخترها) چه طور فرق ترشح عادی در بعد از دوران پریود را با مثلا رطوبتی که در اثر تحریک جنسی با فکر کردن به یه صحنه خارج شده را باید تشخیص بدهند؟
خواهشا واضح برام توضیح بدین چون نمی تونم از کسی بپرسم!

 

 

پاسخ:
با سلام و تشکر به خاطر ارتباطتان با این مرکز
پرسشگر گرامی هر رطوبت و ترشحی که از زن خارج می شود، نجس نیست.
رطوبتی که در اثر دیدن صحنه های فیلم از انسان خارج می شود (مذی) نام دارد که پاک است و غسل لازم ندارد.
تنها در صورتی حکم به منی بودن رطوبت می شود که انسان یقین داشته باشد که رطوبت خارج شده منی است و یا این که نشانه های منی را داشته باشد.
توضیح :
اگر زن بر اثر تحریک های جنسی به قدری تحریک شود که به اوج لذت و شهوت جنسی برسد و در آن حال مایعی از او خارج شود، جنب می شود.
به دیگر سخن زن اگر یقین به خارج شدن منی پیدا کند، جنب می شود و اگر یقین پیدا نکند جنب نمی شود. بنا بر این مواقعی که زن بر اثر تحریک های شهوانی مقداری لذت می برد و در آن حال رطوبتی از او خارج می شود، چون به اوج شهوت نرسیده، جنب نمی شود و رطوبت خارج شده هم پاک است و وضو و غسل را باطل نمی کند. (۱)
اوج لذت و شهوت به حالتی گفته می شود که در آن حال معمولا انسان از خود بی خود می شود و لذت زیادی می برد و منی بیرون می ریزد. و بعد از تمام شدن آن حالت، انسان احساس تخلیه شدن و ارضا می کند و حالت شهوتش تمام می شود و بدنش سست می شود و حالت تحریک آمیزی که قبل از تخلیه شدن داشت، دیگر آن حالت را ندارد. مثل این که انسان گرسنه دلش غذا می خواهد؛ ولی وقتی غذا خورد و سیر شد، دیگر میل به غذا ندارد.
بنا بر این آن رطوبتی که بعد از دیدن فیلم از شما خارج می شود، پاک است و غسلی بر شما واجب نمی شود.
ترشحاتی که در دوران عادت از انسان خارج می شود، خون است و ربطی به لذت جنسی ندارد.
لطفا هرگاه سوال شرعی می پرسید ، نام مرجع تقلید خود را ذکر کنید تا بر اساس نظر مرجع شما پاسخ بدهیم .
پی نوشت:
۱٫ آیت الله خامنه ای، استفتائات، س

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه


استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع امکانپذیر است. این سایت ثبت شده در ستاد ساماندهی وزارت ارشاد اسلامی میباشد و تمام فعالیت های این سایت طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد. - طراحی شده توسط پارس تمز