دستانی که کمک می کنند پاکتر از دستهایی هستند که رو به آسمان دعا می کنند (کوروش کبیر)
خانه » عکس » عکس هنرمندان زن » تحلیلی جالب از نوع پوشش مهتاب کرامتی + عکس

تحلیلی جالب از نوع پوشش مهتاب کرامتی + عکس

یکی از بازیگران زن ایرانی که به تازگی بیشتر از گذشت فعالیت کرده است مهتاب کرامتی است. ما در این قسمت از سایت جوان فا قصد داریم بر نوع پوشش این بازیگر زن ایرانی تحلیلی انجام دهیم.با ما در ادامه مطلب همراه باشید

 

 

در جشن منتقدان؛ با زیباترین پوشش

 

لباس مهتاب کرامتی در جشن منتقدان را می‌توان یکی از زیباترین پوشش‌های او عنوان کرد؛ لباسی که خلاقیت، در نقوش روی لباس، به‌خوبی اجرا شده است. مانتویی که از لحاظ طرح و فرم کاملا ساده و معمولی بود اما استفاده از نقوش گل و مرغ کاشی‌کاری‌های ایرانی در لباس، آن را متفاوت و دلنشین کرده بود. حتی شیوه پیاده‌کردن نقش روی پارچه نیز خاص بود. نقش کاش‌کاری از سرشانه‌ها شروع شده و هرچه به سمت پایین می‌آمد کم‌رنگ‌تر و محو می‌شد و این اتفاق در حاشیه پایین لباس و سرآستین‌ها نیز افتاده بود. طرح حاوی رنگ آبی فیروزه‌ای و آبی لاجوردی و گل‌های قرمز بود؛ ترکیب زیبای اصیل ایرانی که می‌توانست در کنار شالی از خانواده رنگ آبی، سرزنده‌تر و پویاتر به نظر برسد.

در سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر؛ بالابلند بی‌پاشنه

حضور مهتاب کرامتی بر فرش قرمز جشنواره فجر سی‌وسوم در بهمن‌ماه سال ۹۳, معمولا با استایل‌های نیمه‌رسمی و کژوال همراه بود. استفاده از کاپشن آبی و شلوار، شال، کیف کج و کفش بدون پاشنه مشکی؛ استایلی کژوال اما متناسب را برای او به همراه داشت که فرم استایلش، قدبلندتر نشانش می‌داد. او احتمالا به خاطر قد بلندش، عموما از کفش‌های بدون پاشنه استفاده می‌کند.

 

در استایلی دیگر از او در این دوره از جشنواره، بارانی کوتاه مشکی و شلوار جین و بوت‌های بدون پاشنه را می‌بینیم که با استفاده از روسری قرمز و مشکی، گرمای ظریفی به استایلش بخشیده بود.

 

اما یکی از استایل‌های کمی متفاوت‌تر او در فجر ۳۳، استایلی سنتی‌تر بود. مانتویی با طرح‌های سنتی روی بخش دامن مانتو، یقه و سرآستین‌های آن؛ طرح‌هایی که شامل نقوش بته‌جقه ظریف، نقوش کاشی‌کاری‌های ایرانی و نوارهای باریک سنتی، در رنگ‌های قرمز و آجری و زرد و نارنجی بود. طرحی که فاقد هر پیچیدگی است اما در عین حال مطابق سلیقه سنتی‌پسندان می‌تواند باشد.

در مراسم اکران فیلم «جامه‌دران»؛ سنتی و خانمانه

 

مهتاب کرامتی در روز حضورش برای اکران فیلم «جامه‌دران» با مانتویی سنتی که در یکی از روزهای فجر ۳۳ نیز به تن داشت، حاضر شده بود و این بار این مانتوی سنتی را با شالی قرمز که رنگ غالب طرح‌های مانتویش بود و کیفی خانمانه‌تر، همراه کرده بود.

در جشنواره فجر سی‌وچهارم؛ وقار و سادگی یا تفاوت و ویژگی؟

شب افتتاحیه جشنواره فجر ۳۴، مهتاب کرامتی، که خود یکی از طراحان لباس عوامل و تشریفات مراسم به حساب می‌آمد، استایلی ساده اما متین و سنگین برای خود برگزیده بود؛ مانتوی مخمل مشکی جلوباز که زیر آن پیراهن مشکی گل‌دار قرار گرفته بود و بوت‌های چرم ساق‌بلند و بدون پاشنه و شالی که درجه رنگی آن با بوت‌ها همخوانی داشت. استایلی مشکی و کاملا ساده که گل‌های قرمز و خطوط سفید پیراهن زیر مانتو که بخشی از آن از جلوی لباس و بخشی از سرآستین‌ها دیده می‌شد، کمی از سادگی دورش کرده بود. شاید اگر چین‌های روی ساق پای بوت‌ها وجود نداشت و از شالی طرح‌دار و متفاوت استفاده می‌شد، استایل او جلوه بیشتری پیدا می‌کرد. به نظر می‌رسد، مهتاب کرامتی در انتخاب این استایل خود تلاشی برای خاص یا متفاوت‌بودن نداشته و بیشتر سعی در حفظ وقار و سنگینی در عین سادگی کرده بود.

 

مهتاب کرامتی را باز هم با استایل‌هایی کژوال‌تر در  فجر ۳۴ شاهد بودیم. استفاده از مانتوی بافت خاکستری در کنار پیراهن، شال، شلوار، کیف و بوت مشکی در یک روز که استایلی مدرن‌تر و بسیار شیک بود و در روزی دیگر مانتوی مشکی گشاد که با شال خاکستری و شنل پشمی زرشکی کدر، و کیف کج همرنگ آن و شلوار و کفش مشکی ست شده بود. استفاده از این رنگ و فرم لایه‌لایه، در استایل او گرمای به‌جایی را متناسب با سرمای فصل منتقل می‌کرد.

 

اما یکی دیگر از استایل‌های شاخص و رسمی مهتاب کرامتی در فجر ۳۴،  استایل مخصوص او برای فرش قرمز، شامل پیراهن بلند طوسی و آبی و شال طوسی بود، که طراحی آن را آنا ثانی به عهده داشت؛ لباسی که در عین سادگی و پرهیز از هر تزیینات اضافه‌ای، در طرح کلی لباس همراه با متانت و آراستگی بود. استفاده از دو رنگ ملایم طوسی و آبی روشن [که در قسمت‌هایی از بخش زیرین لباس مثل یقه، چاک‌های دو طرف، حاشیه پایین و آستین  لباس خودنمایی می‌کرد] در کنار هم آرامش و لطافت را در لباس به همراه داشت. استفاده از پارچه لخت که چین کمی در دامن به وجود آورده بود و بلندی لباس که تا مچ پاها می‌رسید، باعث نمایش بلندقدبودن مهتاب کرامتی شده بود. تفاوت در دو آستین، از خصوصیات این لباس به شمار می‌آمد؛ آستین راست معمولی و چسبان، و آستین چپ تا آرنج چاک داشته و زیر آستین آبی چسبان دیده می‌شد. عناصری مثل این شکل آستین، جنس لخت و لطیف لباس، اکسسواری مثل گردنبند و ست‌کردن آن با انگشتر و کیف دستی کوچک, لباس او را نزدیک به یک لباس شب پوشیده ایرانی کرده بود؛ فرمی از لباس که در زنان هنرمندمان در مراسم‌های رسمی بسیار کم و انگشت‌شمار به چشم می‌خورد. این پوشش بسیار متناسب برای یک مراسم کاملا رسمی ایرانی بود و هم‌چنان وقار و متانت این بانوی سینمای ایران را به همراه داشت.

در مراسم اکران «کارنامه چهل‌ساله مهرجویی»؛ کژوال‌تر

 

استایل مهتاب کرامتی در جشن اکران «کارنامه چهل‌ساله مهرجویی»، استایلی کژوال‌تر و راحت‌تر بود. استایلی مشکی. ترکیبی از پالتوی مشکی که از کمر کلوش و بلوی آن را باز گذاشته بود و در کنار آن، استفاده از شال بلند مشکی که تقریبا به بلندی پالتو می‌رسید و استفاده از کیف کج چرم و بوت‌های بدون پاشنه چرم، راحت‌ترش کرده بود. در این میان، شال گردن آبی با سایه‌های تیره و روشن، تختی یکدست استایل مشکی‌اش را شکسته بود و سرزندگی مختصری به آن بخشیده بود.

و در نتیجه…
مهتاب کرامتی ثابت کرده چه در استایل‌های کژوال باشد و چه در استایل رسمی، هم‌چنان خوش‌پوش و باوقار است. از لباس‌هایی با طرح‌های سنتی, بیشتر استفاده می‌کند و برای مراسم رسمی لباس‌هایی رسمی‌تر برمی‌گزیند. به نظر می‌رسد او برای حضورش در برخی مراسم مهم، به انتخاب طراح و لباسی مختص خودش می‌پردازد. از انتخاب استایل‌های خارج از عرف یا عجیب، پرهیز می‌کند؛ لباس‌های او حتی اگر کژوال باشند، باز هم سنگینی و وقار او را نمایان می‌کنند.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه


استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع امکانپذیر است. این سایت ثبت شده در ستاد ساماندهی وزارت ارشاد اسلامی میباشد و تمام فعالیت های این سایت طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد. - طراحی شده توسط پارس تمز