عشق، فراموش كردن خود در وجود كسی است كه همیشه و در همه حال ما را به یاد دارد.
خانه » سرگرمی » بیوگرافی » مصاحبه خواندنی با محمد حشمتی خواننده پاپ سنتی

مصاحبه خواندنی با محمد حشمتی خواننده پاپ سنتی

محمد-حشمتی-450x300

محمد حشمتی یکی از خوانندگان سنتی کشورمان است.ما در این مطلب از سایت جوان فا مصاحبه ایی خواندنی از او را برای شما دوستان عزیز در ادامه مطلب از سایت جوان فا قرار می دهیم.با ما همراه باشید.

 

محمد حشمتی خواننده پاپ سنتی کشورمان، که متولد ۵۶ تهران می باشد می گوید در خانواده ای مذهبی بزرگ شده ام و این قرآن بود که صدای من را پرورش داد. با ویکی جوان همراه باشید تا با حال و هوای این روزهای این خواننده کشورمان آشنا گردید.

محمد حشمتی خواننده پاپ سنتی

«محمد حشمتی» خواننده پاپ سنتی کشورمان که در سال ۱۳۵۶ در تهران به دنیا آمده و تحصیلاتش در زمینه مهندسی شیمی است.

قصه موسیقی برای شما از کجا شروع شد؟

من در یک خانواده مذهبی و قرآنی بزرگ شده‌ام و در فضای موسیقی نبوده‌ام البته این بدان معنا نیست که با موسیقی مخالفتی داشته‌ایم. در مجالس مذهبی به پیشنهاد «اکبر آزاد» (ترانه سرا) که از دوستان مرحوم پدرم بودند به حوزه هنری رفتم و تست صدا دادم و در آنجا بود که آقای خشنود صدای من را پذیرفتند البته این قرآن بود که صدای من را پرورش داد.

*در مورد آلبوم‌هایی که منتشر کرده‌اید، توضیح دهید؟
بعد از شروع، ۳- ۲ سال طول کشید و بعد آلبوم «شب نمناک» از من منتشر شد و باز هم به دلیل فوت پدرم، یک وقفه طولانی به وجود آمد که با آلبوم «خونه خورشید» دوباره ادامه دادم.

*به نظر شما چی شد که قطعه «اذان می‌گویند» اینقدر محبوبیت پیدا کرد؟
این قطعه در سال ۱۳۸۴ برای تیتراژ برنامه «سمت خدا» ساخته شده و ملودی بسیار زیبا توسط «آقای خشنود» و ترانه «محمدصالح اعلاء» و تنظیم «آقای دهقانیار» بسیار در محبوبیت آن موثر بود.

*قطعه‌ای که خودتان آن را بسیار دوست دارید، چیست؟
اذان می‌گویند، شیشه و سنگ و خدا چرا عاشق شدم.

*نظر شما در مورد سبک موسیقی پاپ چیست؟
یک وقفه طولانی در حوزه موسیقی پاپ بعد از انقلاب به وجود آمد و این عرصه خالی شد و بعد از آن به مرور در سال ۱۳۷۶ یک سری افراد دوباره شروع کردند ولی دوباره تا امروز فاصله‌ای افتاد، به همین دلیل موسیقی پاپ ما شناسنامه ندارد و متأسفانه شعرها و صداها بسیار ضعیف است.

*یک اثر باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد که ماندگار شود؟
جدا از بحث حرفه‌ای این موضوع باید یک همدلی بین آهنگساز، ترانه‌سرا و خواننده باشد تا کار ثمره خوبی داشته باشد و این دلیل موفقیت کارهای قدیمی هم است، چیزی که امروز در موسیقی پاپ وجود ندارد.

*خودتان بیشتر به صدای چه کسانی گوش می‌دهید؟
محمد اصفهانی، احسان خواجه‌امیری، علیرضا افتخاری (به خصوص آلبوم‌های قدیمی)، محمد علیزاده و فریدون آسرایی در زمینه پاپ.

*این موضوع باعث سخت شدن شرایط برای برخی خواننده‌ها شده است؟
بله، خواننده‌هایی که حرفی برای گفتن دارد از این اوضاع راضی نیستند ولی نباید خودشان را کنار بکشند. هر کسی می‌تواند وارد این محیط شود و مخاطبان خود را داشته باشد اما مسئله دیگر تبلیغات است که می‌تواند یک اثر ضعیف را به قطعه‌ای با ظاهر خوب تبدیل کند.

*سطح موسیقی کشور ما چگونه است؟
زمینه سنتی را من خوب می‌بینم چون خواننده‌ها و نوازنده‌های خوبی داریم اما در پاپ آهنگسازها و تنظیم‌کننده‌های خوبی هستند البته ملودی‌ساز خوب نداریم و به نظر من موسیقی در پاپ بسیار سطحی و نازل است.

*مهم‌ترین مشکلات خوانندگان ما چیست؟
در حیطه پاپ، روزمره‌گی و عوام‌زدگی و اینکه به دلیل جذب مخاطب هر کاری می‌کنند و به نوعی موسیقی ما مبتذل شده است.

*در این مسیر خودتان را مدیون چه کسی می‌دانید؟
من در وهله اول ورودم را مدیون پدرم هستم، چون ایشان من را تشویق کردند و بعد استاد خشنود برای من بسیار زحمت کشیده‌اند.

* سخن پایانی؟
اگر در آینده مردم قطعه‌ای باکیفیت کارهای قدیم از من نشنیدند بر من خرده نگیرند و در هر زمان ببینم که مخاطبان خودم را از دست داده‌ام به طور حتم خوانندگی را کنار می‌گذارم.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه


استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع امکانپذیر است. این سایت ثبت شده در ستاد ساماندهی وزارت ارشاد اسلامی میباشد و تمام فعالیت های این سایت طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد. - طراحی شده توسط پارس تمز