هیچ می دانی فرصتی که از آن بهره نمی گیری ،آرزوی دیگران است.(جک لندن)
خانه » عکس » تصویری متفاوت از دو زن ایرانی در زمان قاجار

تصویری متفاوت از دو زن ایرانی در زمان قاجار

یه تازگی از عکس جدیدی از 2 زن ایرانی در زمان قاجار در اینترنت منتشر شده است. که ما در این قسمت از سایت این عکس را برای شما دوستان عزیز قرار می دهیم.با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

 

دو زن ایرانی با پوشش قاجاری در حیاط خانه ای در تهران در حال استراحت سال هزار و دویست و هفتاد و سه خورشیدی: تاریخ و آدم هایش شباهت زیادی به “خواب نیمروز” دارند، خوابی که کوتاه و سبک است و به شکل بی رحمانه ای چشم ها را بر روی روز می بندد، مثل این دو زن زیبا و اصیل قجری که در برابر دوربین “آنتوان سوروگین” قرار گرفته اند، ثبت لحظه ای از یک روز، در بیش از صد سال پیش، با لحاف و متکای بته جقه دار قجری و مردمانی که مثل یک خواب کوتاه نیمروزی، زود از سر تاریخ پریدند. سوروگین عکاس حرفه‏ ای و پرکارى بود که براى کامل کردن مجموعه عکسهاى خود تمامى ایران را زیر پا گذاشت و از سوژه‏هاى گوناگون عجیب ترین تصاویر را تهیه کرد. مردم، مناظر، بناهاى تاریخى، آداب و رسوم، مشاغل و حرفه‏ها، اشیا و سرانجام تمام زوایاى زندگى ایرانیان سوژه‏ عکاسى او و نوستالژی امروز ما بودند.

nostal

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه


استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع امکانپذیر است. این سایت ثبت شده در ستاد ساماندهی وزارت ارشاد اسلامی میباشد و تمام فعالیت های این سایت طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد. - طراحی شده توسط پارس تمز