کیش خوب همانند فوتبال خوب است، حرف نمی زند ، عمل می کند.
خانه » سرگرمی » معمای جالب آزادی زندانی و راهنمایی و رانندگی

معمای جالب آزادی زندانی و راهنمایی و رانندگی

۳۸۴-300x300

در این مطلب از بخش سرگرمی سایت جوان فا برای شما دوستان دو معمای جالب در نظر گرفته ایم. که یکی از این معما ها مربوط به آزادی زندانی و دیگری مربوط به راهنمایی و رانندگی می باشد. شما دوستان میتوانید با پاسخ دادن به این معما ها ذهن خود را تقویت کنید. برای خواندن معما به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

معمای آزادی زندانی

شخصی در زندان است و شرط باز شدن درب زندان و آزادی زندانی منوط به گذاشتن ۶ لیتر آب بر روی پدال قفل زندان است.

در داخل زندان دو ظرف ۵ لیتری و ۷ لیتری وجود دارد زندانی باید با این دو ظرف آب را طوری جابجا کند که در ظرف ۷ لیتری ۶ لیتر آب باشد تا آنرا بر روی پدال زندان بگذارد تا قفل زندان باز شود.

……………………. ……………………. ………………… ……………………. ………………….. ……………………

 

معمای راهنمایی و رانندگی

چراغ راهنمایی و رانندگی که روبروی خیابان است قرمز است، افسر راهنمایی هم در آنجا ایستاده است، با اینحال راننده ای از چراغ قرمز می گذرد و کسی مزاحم او نمی شود. چطور چنین چیزی ممکن است؟

 

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

 

جواب معماها:

معمای آزادی زندانی:

ابتدا ۷ لیتری پر می کنیم میریزیم تو ۵ لیتری ، بعد ۵ لیتری رو خالی می کنیم دو لیتر باقی مونده توی ۷ لیتری رو میریزیم توی ۵ لیتری ، دوباره ۷ لیتری رو پر می کنیم ۳ لیتر می ریزیم توی ۵ لیتری پر می شه دوباره خالیش می کنیم ۴ لیتر باقی مونده رو می ریزیم توی ۵ لیتری دفعه بعد که ۷ لیتری رو پر کردیم ۱ لیترش رو میریزیم توی ۵ لیتری ۶ لیتر باقی می می مونه

 

معمای راهنمایی رانندگی:

آن راننده پیاده بوده است، بنابراین افسر راهنمایی کاری به او ندارد .

 

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه


استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع امکانپذیر است. این سایت ثبت شده در ستاد ساماندهی وزارت ارشاد اسلامی میباشد و تمام فعالیت های این سایت طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد. - طراحی شده توسط پارس تمز