کامیابی تنها در این است که بتوانی زندگی را به شیوه خودسپری کنی.
خانه » پزشکی و سلامت » ورزش و سلامت » برای کم کردن فشار خون چه ورزشی مناسب است؟

برای کم کردن فشار خون چه ورزشی مناسب است؟

برای کم کردن فشار خون چه ورزشی مناسب است؟

چگونه می توان فشار خون را به کمک ورزش پایین آورد

معرفی رشته های ورزشی برای پایین آوردن فشار خون

تمام ورزش‌ها می‌توانند بهترین ورزش برای کاهش فشارخون بالا باشند؛ ورزش‌هایی همچون پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا وزنه‌برداری با وزنه‌های سبک. به ویژه اگر در طول روز چند بار ورزش ‌کنید، می‌توانید فشارخون خود را کنترل کنید. حتی ایستادن نیز می‌تواند فشارخون را کاهش دهد.

ورزش کردن بیشتر از طریق تغییر سفتی رگ‌های خونی، فشارخون را کاهش می‌دهد. بدین طریق جریان خون آزادانه‌تر حرکت می‌کند. این شرایط در حین یا بلافاصله بعد از ورزش کردن اتفاق می‌افتد؛ به عبارت دیگر، درست بعد از اتمام ورزش، تأثیر ورزش کردن بر روی فشارخون مشاهده می‌شود.

در نتیجه، بهترین راه برای مقابله با فشارخون بالا، این است که ورزش روزانه را به چند بخش تقسیم کنید و هر بار چند ورزش کوچک انجام دهید. طبق یک تحقیق که در سال ۲۰۱۲ انجام شده، ۳ بار پیاده‌روی ۱۰ دقیقه‌ای در طول روز از افزایش ناگهانی فشارخون جلوگیری می‌کند. این روش مؤثرتر از یک‌بار پیاده‌روی ۳۰ دقیقه‌ای در روز خواهد بود. حتی اگر نمی‌توانید روزانه ۱۰ دقیقه‌ پیاده‌روی کنید، سعی کنید بیشتر سرپا بایستید. در یک تحقیق دیگر که در ماه اوت منتشر شده، از داوطلبانی که اضافه‌وزن و مشکلات فشارخون داشتند، خواسته شد طی ۸ ساعت کار روزانه به صورت مستمر بنشینند. در این مدت فشارخون این افراد تحت نظارت قرار داشت. نتایج ارزیابی فشارخون این افراد، سالم محسوب نمی‌شد.

اما زمانی که یک روز کاری دیگر، این افراد هر ساعت حداقل ۱۰ دقیقه ایستادند، سطح فشارخونشان به میزان زیادی بهبود یافت.

زمانی که افراد شرکت‌کننده در روزهای کاری دیگر، هر ساعت حداقل ۱۰ دقیقه با سرعت یک مایل در ساعت از میزکارهای مجهز به تردمیل استفاده کردند یا با استفاده از پدال‌های زیر میز، ورزش دوچرخه را انجام دادند، نتایج نهایی بهتر هم شد.
ظاهراً شدت ورزش نقش مهمی در کنترل فشارخون ندارد. آنچه اهمیت دارد، تحرک است. در نتیجه چند بار در روز قدم بزنید یا دفعات بیشتری بلند شوید و بایستید تا سطح فشارخونتان سالم‌تر شود.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه


استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع امکانپذیر است. این سایت ثبت شده در ستاد ساماندهی وزارت ارشاد اسلامی میباشد و تمام فعالیت های این سایت طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد. - طراحی شده توسط پارس تمز