افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند. (کوروش کبیر)
خانه » پزشکی و سلامت » تغذیه و سلامت » فواید حمام قبل از خواب جهت تقویت پوست

فواید حمام قبل از خواب جهت تقویت پوست

حتما شما هم در مورد فواید حمام چیزهایی شنیده اید. ما در این قسمت از سایت جوان فا قصد داریم شما را با فواید حمام قبل از خواب آشنا کنیم.با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

بعد از یک روز پر مشلغه کاری یک حمام با چند شمع روشن ،کنار گل های خوشبو یکی از بهترین راه کارهای دنیا برای ریلکس کردن و رهایی از دنیای شلوغ بیرون از خانه است اما در کنار آن باید از مواد شوینده یا تقویت کننده های برای پوست بدن استفاده کنیم تا پوست بدن پاکسازی و طراوت و شادابی را نیز بدست آورد بهترین  مواد برای تقویت پوست مواد طبیعی هستند که در ادامه بهترین ها را برای شما عزیزان ذکر می کنیم.

فواید حمام قبل از خواب:

حمام گردش خون را تقویت می کند، ماهیچه ها را ارام می کند بنابراین بهتر می خوابیم و خستگی کار بیرون از تنمان بیرون می رود، تمرکز حواس را تقویت می کند و گرفتگی هایی که در اثر سرماخوردگی و آلرژی ایجاد می شوند را ترمیم می کند. موادی هستند که اگر آن ها را استفاده کنیم، حمام مفیدتری برای بدنمان خواهیم داشت.

بلغور جوی دوسر:

اگر عادت دارید که برای صبحانه بلغور جو مصرف کنید پس حتما از فواید آن نیز اطلاع کافی دارید. بلغور جو نه تنها برای خوردن خوب است بلکه برای حمام هم می توان از آن استفاده کرد. به خصوص در زمستان. بلغور جو پوست های خشک را نرم می کند و برای جوش، آفتاب سوختگی ها و التهابات پوستی بسیار مفید است. بلغور جو حاوی پاک کننده های طبیعی است که آلودگی منافذ پوست را از بین برده و پروتئین آن باعث مرطوب شدن طبیعی پوست می شود.

نحوه استفاده: یک الی دو فنجان بلغور جو خام را داخل آب گرم و عسل به مدت ۵ دقیقه بگذارید سپس داخل وان بریزید.

رز:

 

اگر شما هم مانند بقیه دختران هستید قطعا دوست ندارید که فرصت نزدیک شدن به این گل رمانتیک را از دست بدهید. گل رز خاصیت ضد التهابی و ضد باکتری دارد. گل رز پوست را مرطوب و تازه می کند و مانع ایجاد آکنه می شود.

نحوه استفاده: به مقدار ۴ الی ۶ قطره روغن ضروری رز داخل وان بریزید، نصف پیمانه شیر خشک و نصف پیمانه نمک اپسوم. ¼ پیمانه هم گلبرگ های رز بریزید.

نکته:استفاده از پاک کننده های بسیار قوی

درست است که پاک کننده هر چه قوی تر باشد پوست را تمیز تر می کند اما این برای پوست های خشک راه مناسبی نیست. به خصوص پاک کننده هایی که بیش از حد کف می کنند. چون چربی پوست را از بین برده و باعث سوزش و حساسیت آن می شود. برای پوست های خشک بهتر است پاک کننده های بدون صابون مصرف کنید.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه


استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع امکانپذیر است. این سایت ثبت شده در ستاد ساماندهی وزارت ارشاد اسلامی میباشد و تمام فعالیت های این سایت طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد. - طراحی شده توسط پارس تمز